Στον αέρα 2.800 εργαζόμενοι

Ρεπορτάζ : Χαρά Τζαναβάρα
Από : Ελευθεροτυπία

Σαρωτικές αλλαγές ετοιμάζονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων του υπουργείου Υποδομών και θεωρείται βέβαιο ότι με την υλοποίησή τους, εκτός από διευθυντικά στελέχη, θα... περισσέψουν εργαζόμενοι.

Σήμερα υπολογίζονται σε 2.800 και είναι κυρίως μηχανικοί και τεχνολόγοι. Το υπουργείο Υποδομών είχε από μήνες ετοιμάσει το νέο οργανόγραμμα, που είχε παγώσει κάτω από τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών.

Με τις νέες πιέσεις της τρόικας το σχέδιο επανέρχεται και, σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα, πιθανόν την επόμενη εβδομάδα. Στον τομέα των έργων του υπουργείου Υποδομών λειτουργούν σήμερα πάνω από 30 γενικές διευθύνσεις, διευθύνσεις και ειδικές υπηρεσίες, που προβλέπεται να μειωθούν κατά 40% και να συγχωνευθούν σε λιγότερες από 20. Από τις πέντε γενικές διευθύνσεις (συγκοινωνιακών, υδραυλικών, διοίκησης, τεχνικής υποστήριξης και ποιότητας) θα δημιουργηθούν τρεις και υπολογίζεται ότι μόνον από τα επιδόματα θέσης θα μειωθεί το μισθολογικό κόστος κατά 500.000 ευρώ τον χρόνο. Φαίνεται ότι ακυρώνονται τα σχέδια για συγκρότηση Α.Ε. που θα έχουν την ευθύνη των έργων και θα δημιουργηθούν ενιαίες υπηρεσίες ανά γεωγραφική ενότητα, στις οποίες θα ενταχθούν και οι ειδικές υπηρεσίες που έχουν συγκροτηθεί με αφορμή τους αυτοκινητόδρομους.

Από το σύνολο των υπαλλήλων, οι 1.450 εργάζονται με συμβάσεις αορίστου χρόνου, από τους οποίους οι 350 σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες και είναι οι πιο ευάλωτοι για να βρεθούν στον... αέρα, σε περίπτωση που καταργηθεί ο τομέας τους. Το μόνο παρήγορο είναι ότι μέσα στην επόμενη τριετία αναμένονται πολλές συνταξιοδοτήσεις, αφού οι περισσότεροι εργαζόμενοι στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων, που υπολογίζονται σε 850 άτομα, έχουν προσληφθεί το 1978 και το 1980, λόγω των μεγάλων σεισμών στη Θεσσαλονίκη και στις Αλκυονίδες νήσους, που στην πλειονότητά τους θεμελιώνουν δικαίωμα.

Το νοικοκύρεμα προβλέπει την ενοποίηση των τριών κρατικών Α.Ε. που ειδικεύονται στην κατασκευή σχολείων (ΟΣΚ), νοσοκομείων (ΔΕΠΑΝΟΜ), σωφρονιστικών καταστημάτων («Θέμις-Κατασκευαστική»), ενώ δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ). Ανάλογα σχέδια ετοιμάζονται για το κατασκευαστικό τμήμα του τραμ που είναι θυγατρική τής «Αττικό Μετρό» αλλά στην ουσία έχει αυτονομηθεί, ενώ δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει με την ΕΡΓΟΣΕ.

Χθες το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε μείωση των λειτουργικών δαπανών το 2010, που φτάνουν τα 7,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι μειώσεις είναι μεγαλύτερες στον τομέα των Μεταφορών (6,2 εκατ. ευρώ) και αφορούν κυρίως μηδενισμό των κονδυλίων για διαφημίσεις, που το 2009 είχαν φτάσει τα 5 εκατ. ευρώ, ενώ για λογαριασμούς κινητών τηλεφώνων δόθηκαν 9.000 ευρώ έναντι 77.000 το 2009. «Ψαλίδι» κατά 63,05% έπεσε στις υπερωρίες, στις οποίες δόθηκαν 160.000 ευρώ.

Στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων εξοικονομήθηκαν 1,7 εκατ. ευρώ, που αφορούν μειώσεις στη φύλαξη των κτιρίων κατά 84,35%. Οι υπηρεσίες της στεγάζονται σε 10 νοικιασμένα κτίρια για τα οποία με διαπραγμάτευση έγινε μείωση μισθωμάτων κατά 17% και καταβλήθηκαν 2,9 εκατ. ευρώ.