Ρεπορτάζ : Δημήτρης Διαμαντίδης
Από : Ημερησία
«Λουκέτο» στην Ελλάδα για την Aldi και σχεδόν παράλληλη έναρξη δραστηριότητας στη γειτονική Βουλγαρία για την αλυσίδα, η οποία αποδεικνύεται πως τελικά δεν είχε σκοπό να αποσυρθεί από τα Βαλκάνια, αλλά μόνο από την εγχώρια αγορά. Την ίδια στιγμή επιμένουν οι πληροφορίες περί πώλησης κάποιων καταστημάτων της στην Ελλάδα στην ανταγωνίστρια Lidl, ενώ η Aldi μέχρι το προηγούμενο Σάββατο 11/12, όταν και έκλεισε, «έγραψε» τζίρο για φέτος 100,6 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις 38 σημείων.
Αδεια ράφια
Αυτός ο κύκλος εργασιών μάλιστα επιτεύχθηκε με άδεια ράφια σε πολλά σημεία εδώ και 1-1,5 μήνα και χωρίς να έχει προκύψει καμία διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων τουλάχιστον από τον Ιούνιο και έπειτα.
Ετσι καθίσταται ακόμη πιο «ανεξήγητη» η φυγή της από την Ελλάδα, η οποία τελικά αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στα λάθη του management και στις πανάκριβες επενδύσεις της, ύψους 600 και πλέον εκατ. ευρώ, οι οποίες για να αποσβέσουν και να επιτρέψουν κερδοφορία, θα έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια.
Ωστόσο πριν καν κλείσει τα τελευταία καταστήματα στην Ελλάδα, η αλυσίδα εδώ και μικρό χρονικό διάστημα και σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δημιουργήσει εταιρικό σχήμα στη Βουλγαρία, σκοπεύοντας προφανώς να δραστηριοποιηθεί μεσοπρόθεσμα με δίκτυο σημείων πώλησης.
Μάλιστα φέρεται να εκμεταλλεύεται για αυτή τη νέα επένδυση, τη «μαγιά» της Ελλάδας, δηλαδή είναι πολύ πιθανό να πωλεί στη βουλγαρική αγορά τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα, όπως και στη χώρα μας, ενδεχομένως και από τους ίδιους προμηθευτές.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, μία παρόμοια επένδυση στη Βουλγαρία πιθανόν να είναι και στο 1/10 του κόστους, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα, χωρίς αδειοδοτικά προβλήματα καταστημάτων και άνευ γραφειοκρατίας.
Η Lidl
Η Lidl, που και αυτή εισήλθε πριν από πολύ μικρό διάστημα στη Βουλγαρία, γνωρίζει από τις πρώτες ημέρες μεγάλη επιτυχία στα καταστήματά της.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμη πως η ανάπτυξη κατά μήκος των συνόρων Ελλάδας-Βουλγαρίας αλυσίδων έχει «παρενέργειες» για το ελληνικό λιανεμπόριο. Ειδικότερα, αλυσίδα χωρίς παρουσία στη χώρα μας εντός των ημερών θα διανείμει φυλλάδιο πολύ ελκυστικών προσφορών σε ελληνικές πόλεις (Σέρρες, Ορεστιάδα κ.ά.), λανσάροντας τα προϊόντα της, που για να τα αγοράσεις πρέπει να μεταβείς στη Βουλγαρία.