Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
Από : "Τα Νέα"
Πρεµιέρα µε τις ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδροµών κάνουν οι αυξήσεις-φωτιά στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Οι ετήσιες κάρτες αρχίζουν να διατίθενται από σήµερα και κοστίζουν 200 ευρώ τον χρόνο για όλα τα µέσα πλην του Μετρό και 450 ευρώ για όσους θέλουν να µετακινούνται και µε το Μετρό.
Ωστόσο, ακριβότερα απ’ όλους θα πληρώνουν τις µετακινήσεις τους όσοι χρησιµοποιούν τις λεωφορειακές γραµµές εξπρές προς το αεροδρόµιο, αφού οι κάρτες των απεριορίστων διαδροµών δεν ισχύουν στιςσυγκεκριµένες γραµµές.
ΟΙ ΧΙΛΙΑ∆ΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ στην περιοχή του αεροδροµίου ή θα πρέπει να προµηθευτούν τις κάρτες για τον ΗΣΑΠ και το Μετρό που θα κοστίζουν πλέον 140 ευρώ – από 100 – και θα υποχρεώνονται να περπατούν από τον τερµατικό σταθµό στο εµπορικό πάρκο ή θα επιβαρύνονται µε 10 ευρώ καθηµερινά για νασυνεχίσουν να παίρνουν τη λεωφορειακή γραµµή εξπρές.
Η έκδοση των ετησίων καρτών και των δύο τύπων (των 200 και των 450 ευρώ) θα γίνεται από τον ΟΑΣΑ, τα εκδοτήρια των ΗΣΑΠ στην Οµόνοια και τον Πειραιά, τα εκδοτήρια του Μετρό στο Σύνταγµα και το εκδοτήριο του τραµ στη στάση Αγία Φωτεινή, στη Νέα Σµύρνη.
ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ για πέντε ώρες – από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευµα – µένει και πάλι σήµερα η Αθήνα, λόγω της στάσης εργασίας που είχαν εξαγγείλειοι εργαζόµενοι της Επιχείρησης Θερµικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ).
Στο διάστηµα αυτό θα έχουν γενική συνέλευση προκειµένου να αποτιµήσουν το αποτέλεσµα του διαλόγου που έγινε προχθές µε το υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, οι εργαζόµενοι στα λοιπά µέσα µαζικήςµεταφοράς ετοιµάζονται να αρχίσουν νέο γύροδιαβουλεύσεων µε τον γενικό γραµµατέα του υπουργείου Μεταφορών Χάρη Τσιόκα και στη συνέχεια θα αποφασίσουν για τη στάση που θα κρατήσουν. Πάντως, η πλειονότητα των εργαζοµένων στις αστικές συγκοινωνίες εξακολουθεί να θεωρεί «αιτίες πολέµου» κυρίως την κατάργηση των συλλογικών συµβάσεων εργασίας και τις µετατάξεις παραγωγικού προσωπικού.
Πιο ακριβά τα διόδια από σήµερα
ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ στα διόδια των κεντρικών οδικών αξόνων της Πελοποννήσου θέτουν σε εφαρµογή από απόψε τα µεσάνυχτα οι κοινοπραξίες των ιδιωτών που έχουν αναλάβει τη µελέτη, χρηµατοδότηση, κατασκευή και λειτουργία τους.
Οι αυξήσεις αφορούν συγκεκριµένα τον αυτοκινητόδροµο Ελευσίνα - Κόρινθος -Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, τον οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Ολυµπία Οδός, καθώς και τον αυτοκινητόδροµο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαµάτα, του οποίου τη διαχείριση έχει η κοινοπραξία Μορέας.
Για παράδειγµα, η διέλευση ενός Ι.Χ. από τα διόδια της Ελευσίνας ή του Ζευγολατιού από απόψε τα µεσάνυχτα θα αυξηθεί κατά 7%. Συγκεκριµένα, θα κοστίζει 3,10 ευρώ έναντι 2,90 ευρώ που στοίχιζε µέχρι τώρα (στον πίνακα αναλυτικά όλες οι νέες τιµές των διοδίων).
Οπως αναφέρουν σε σχετικές ανακοινώσεις τουςοι δύο κοινοπραξίες, η αναπροσαρµογή θα ισχύσει για όλους τους χρήστες (δίκυκλα, τρίκυκλα, Ι.Χ., λεωφορεία και φορτηγά όλων τωντύπων).
ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ δε πως σήµερα για καθένα ευρώ που εισπράττεται από τα διόδια επενδύονται πέντε ευρώ στην κατασκευή των νέων τµηµάτων αυτοκινητοδρόµων. «Οι παραχωρησιούχοι επιβάλλεται να προβούν στην αναπροσαρµογή των τελών διοδίων σύµφωνα µε τη σύµβαση παραχώρησης», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δύο κοινοπραξίες και προσθέτουν:
«Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην αύξηση των τελών διοδίων θα ήτανεπιβλαβής για τη χρηµατοδότησητων έργων, γεγονός το οποίο δεν είναι προς όφελος κανενός.
Από : "Τα Νέα"
Πρεµιέρα µε τις ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδροµών κάνουν οι αυξήσεις-φωτιά στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Οι ετήσιες κάρτες αρχίζουν να διατίθενται από σήµερα και κοστίζουν 200 ευρώ τον χρόνο για όλα τα µέσα πλην του Μετρό και 450 ευρώ για όσους θέλουν να µετακινούνται και µε το Μετρό.
Ωστόσο, ακριβότερα απ’ όλους θα πληρώνουν τις µετακινήσεις τους όσοι χρησιµοποιούν τις λεωφορειακές γραµµές εξπρές προς το αεροδρόµιο, αφού οι κάρτες των απεριορίστων διαδροµών δεν ισχύουν στιςσυγκεκριµένες γραµµές.
ΟΙ ΧΙΛΙΑ∆ΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ στην περιοχή του αεροδροµίου ή θα πρέπει να προµηθευτούν τις κάρτες για τον ΗΣΑΠ και το Μετρό που θα κοστίζουν πλέον 140 ευρώ – από 100 – και θα υποχρεώνονται να περπατούν από τον τερµατικό σταθµό στο εµπορικό πάρκο ή θα επιβαρύνονται µε 10 ευρώ καθηµερινά για νασυνεχίσουν να παίρνουν τη λεωφορειακή γραµµή εξπρές.
Η έκδοση των ετησίων καρτών και των δύο τύπων (των 200 και των 450 ευρώ) θα γίνεται από τον ΟΑΣΑ, τα εκδοτήρια των ΗΣΑΠ στην Οµόνοια και τον Πειραιά, τα εκδοτήρια του Μετρό στο Σύνταγµα και το εκδοτήριο του τραµ στη στάση Αγία Φωτεινή, στη Νέα Σµύρνη.
ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ για πέντε ώρες – από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευµα – µένει και πάλι σήµερα η Αθήνα, λόγω της στάσης εργασίας που είχαν εξαγγείλειοι εργαζόµενοι της Επιχείρησης Θερµικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ).
Στο διάστηµα αυτό θα έχουν γενική συνέλευση προκειµένου να αποτιµήσουν το αποτέλεσµα του διαλόγου που έγινε προχθές µε το υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα, οι εργαζόµενοι στα λοιπά µέσα µαζικήςµεταφοράς ετοιµάζονται να αρχίσουν νέο γύροδιαβουλεύσεων µε τον γενικό γραµµατέα του υπουργείου Μεταφορών Χάρη Τσιόκα και στη συνέχεια θα αποφασίσουν για τη στάση που θα κρατήσουν. Πάντως, η πλειονότητα των εργαζοµένων στις αστικές συγκοινωνίες εξακολουθεί να θεωρεί «αιτίες πολέµου» κυρίως την κατάργηση των συλλογικών συµβάσεων εργασίας και τις µετατάξεις παραγωγικού προσωπικού.
Πιο ακριβά τα διόδια από σήµερα
ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ στα διόδια των κεντρικών οδικών αξόνων της Πελοποννήσου θέτουν σε εφαρµογή από απόψε τα µεσάνυχτα οι κοινοπραξίες των ιδιωτών που έχουν αναλάβει τη µελέτη, χρηµατοδότηση, κατασκευή και λειτουργία τους.
Οι αυξήσεις αφορούν συγκεκριµένα τον αυτοκινητόδροµο Ελευσίνα - Κόρινθος -Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, τον οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Ολυµπία Οδός, καθώς και τον αυτοκινητόδροµο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαµάτα, του οποίου τη διαχείριση έχει η κοινοπραξία Μορέας.
Για παράδειγµα, η διέλευση ενός Ι.Χ. από τα διόδια της Ελευσίνας ή του Ζευγολατιού από απόψε τα µεσάνυχτα θα αυξηθεί κατά 7%. Συγκεκριµένα, θα κοστίζει 3,10 ευρώ έναντι 2,90 ευρώ που στοίχιζε µέχρι τώρα (στον πίνακα αναλυτικά όλες οι νέες τιµές των διοδίων).
Οπως αναφέρουν σε σχετικές ανακοινώσεις τουςοι δύο κοινοπραξίες, η αναπροσαρµογή θα ισχύσει για όλους τους χρήστες (δίκυκλα, τρίκυκλα, Ι.Χ., λεωφορεία και φορτηγά όλων τωντύπων).
ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ δε πως σήµερα για καθένα ευρώ που εισπράττεται από τα διόδια επενδύονται πέντε ευρώ στην κατασκευή των νέων τµηµάτων αυτοκινητοδρόµων. «Οι παραχωρησιούχοι επιβάλλεται να προβούν στην αναπροσαρµογή των τελών διοδίων σύµφωνα µε τη σύµβαση παραχώρησης», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δύο κοινοπραξίες και προσθέτουν:
«Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην αύξηση των τελών διοδίων θα ήτανεπιβλαβής για τη χρηµατοδότησητων έργων, γεγονός το οποίο δεν είναι προς όφελος κανενός.