«Δεν είμαι τρομοκράτης!»

Με δάκρυα στα μάτια παρακάλεσε την αστυνομία να τον βοηθήσει να καθαρίσει το όνομά του, όταν η εφημερίδα New York Post δημοσίευσε φωτογραφία του να στέκεται ανάμεσα στο πλήθος και να παρακολουθεί τον Μαραθώνιο στη Βοστόνη, χαρακτηρίζοντάς τον ως πιθανό ύποπτο για τη διπλή βομβιστική επίθεση. Ο 17χρονος Μαροκινός Sulahaddin Barhoum είδε τη φωτογραφία του να κάνει τον γύρο του διαδικτύου και του κόσμου και όλοι να τον κατηγορούν για την αιματηρή επίθεση. Μιλώντας στην Daily Mail επέδειξε μία δεκάδα μεταλλίων τα οποία κέρδισε τρέχοντας σε αγώνες δρόμου, καθώς είναι και ο ίδιος αθλητής και βρέθηκε στον Μαραθώνιο για να παρακολουθήσει μαζί με τον προπονητή του τον αγώνα δρόμου. 

Πριν από τέσσερα χρόνια ο 17χρονος αθλητής μετακόμισε στις ΗΠΑ με την οικογένειά του, ευελπιστώντας σε μία καλύτερη ζωή. "Αργά το βράδυ φίλοι άρχισαν να μου τηλεφωνούν και να μου στέλνουν email λέγοντάς μου ότι η φωτογραφία μου είναι παντού στο internet ότι ήμουν ύποπτος για τις βόμβες στη Βοστόνη. Τρομοκρατήθηκα, δεν έχω μπλέξει ποτέ σε οτιδήποτε και φοβήθηκα για την ασφάλειά μου. Στη 1.30 τα ξημερώματα τηλεφώνησα σ' έναν φίλο να με πάει στο αστυνομικό τμήμα, μπήκα στον προθάλαμο και τους είπα ότι πιστεύω πως με αναζητεί το FBI. Δεν ήξεραν τι να με κάνουν. Είχα μαζί μου τα χαρτιά μου και τους έδειξα και τον αριθμό κοινωνικής μου ασφάλειας ώστε να με ελέγξουν. Δεν με πήγαν καν σε ιδιωτικό δωμάτιο. Έκαναν κάποια τηλεφωνήματα και μου είπαν ότι είμαι ελεύθερος να φύγω", λέει στην εφημερίδα. 

Όπως προσθέτει: "Έμεινα εκεί 25 λεπτά και φοβόμουν πολύ κι ακόμη φοβάμαι. Η φωτογραφία μου είναι παντού στο internet και ανησυχώ μήπως κάποιος τρελός μου επιτεθεί εμένα και της οικογένειάς μου. Έχω δύο μικρές αδερφές, τριών κι επτά χρονών, κι έναν 15χρονο αδερφό. Δεν έχουμε καμία προστασία". 

Ο Sulahaddin και ο "ήρωάς" του προπονητής εντοπίστηκαν από τις κάμερες ασφαλείας να κινούνται κοντά στη γραμμή τερματισμού του Μαραθωνίου πριν από τις εκρήξεις. Ο προπονητής που είναι γύρω στα 30 φορούσε ένα λευκό τζόκεϊ καπέλο κι ένα μαύρο τζάκετ, ενώ ο 17χρονος Μαροκινός φορούσε μία μπλε αθλητική φόρμα. Και οι δύο κρατούσαν σακίδια που φαίνονταν βαριά και κινούνταν διαρκώς για να πιάσουν καλύτερη θέση. "Ήμασταν εκεί να παρακολουθήσουμε τους ταχύτερους δρομείς" τονίζει ο νεαρός αθλητής που έχει εκπροσωπήσει πολλάκις το σχολείο του σε αγώνες στίβου στη Δυτική Βοστόνη. "Μετακινούμασταν προσπαθώντας να βρούμε καλύτερη θέση. Αυτή ήταν η πρώτη μου φορά που πήγα σε μαραθώνιο. Συνήθως τον βλέπω από την τηλεόραση. Καθώς οι ταχύτεροι έφθαναν στο τέρμα προσπαθήσαμε να πιάσουμε καλύτερη θέση καθώς είχε πολύ κόσμο. Σκοπεύουμε να τρέξω στον Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης τον Νοέμβριο και ήθελα να δω από κοντά τον αντίστοιχο της Βοστόνης. Φύγαμε όταν οι πρώτοι δρομείς τερμάτισαν, περίπου δύο ώρες πριν εκραγούν οι βόμβες. Μετά πήγα σπίτι με το μετρό και η μαμά μου προσπαθούσε να με βρει να βεβαιωθεί ότι είμαι καλά γιατί είχαν γίνει οι εκρήξεις" δικαιολογείται ο έφηβος Μαροκινός. 

Κι εξηγεί πώς έμαθε ότι είναι ύποπτος: "Γύρω στις 9.30 το βράδυ άρχισαν να μου γράφουν μηνύματα στο Facebook οι φίλοι μου. Πήρα 204 μηνύματα. Όλοι μου έλεγαν πως με δείχνουν ως ύποπτο".

Φεύγοντας από το σπίτι ο Sulaheddin μπήκε στο Facebook προσπαθώντας να καθαρίσει το όνομά του "Πηγαίνω αμέσως στο δικαστήριο. Πράγματι είναι αλήθεια. Θα δείτε ότι δεν έχω κάνει κάτι" κι όταν επέστρεψε έγραψε "Πίσω στο σπίτι! Όλα είναι ψέματα αλλά ο Θεός είναι μαζί μου". 

Χθες βράδυ το FBI έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες ανδρών που αναζητούνται για ανάκριση. Πηγές τόνισαν στο site, Reddit ότι ο άνδρας με την μπλε φόρμα είναι ένας 17χρονος αθλητής που είναι φίλος με τον άνδρα που βρισκόταν πίσω του κι άλλοι ότι δεν γνωρίζονται καν. Ωστόσο, το όνομά του αποκαταστάθηκε και οι φίλοι του τον στήριξαν διαδικτυακά. Ο Μαροκινός αθλητής έκανε ιδιωτικό το προφίλ του στο Facebook κι επισήμως ειπώθηκε ότι οι δύο άνδρες, ο νεαρός με την μπλε φόρμα κι ο άνδρας με το λευκό καπέλο, δεν θεωρούνται ύποπτοι. 

Πηγή