Στο 0,1% - το χαμηλότερο επίπεδο από το 1968 - υποχώρησε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο, από 0,2% που ήταν τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Φεβρουαρίου 2013, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2012, προκύπτει αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 2,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2013, Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 1,6% τον Φεβρουάριο, έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012 – Φεβρουαρίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2011 – Φεβρουαρίου 2012, παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,6%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα κρέατα γενικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα λαχανικά νωπά.
β) Κατά 18,8% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία και στα ξενοδοχεία.
στ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων και των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στις πατάτες νωπές, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 9,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.
ε) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
στ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
ζ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων.
Σημειώνεται ότι η μεταβολή της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’ παρέμεινε μηδενική, διότι οι αυξήσεις των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτων και των τιμών των αεροπλάνων αντισταθμίσθηκαν από τις μειώσεις των τιμών στα αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Φεβρουαρίου 2013, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2012, προκύπτει αύξηση 0,1%, έναντι αύξησης 2,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2013, Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 1,6% τον Φεβρουάριο, έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2012 – Φεβρουαρίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2011 – Φεβρουαρίου 2012, παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,6%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα κρέατα γενικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα λαχανικά νωπά.
β) Κατά 18,8% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία και στα ξενοδοχεία.
στ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων και των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στις πατάτες νωπές, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, χυμοί φρούτων.
β) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 9,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.
ε) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
στ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.
ζ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων.
Σημειώνεται ότι η μεταβολή της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’ παρέμεινε μηδενική, διότι οι αυξήσεις των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτων και των τιμών των αεροπλάνων αντισταθμίσθηκαν από τις μειώσεις των τιμών στα αυτοκίνητα.