Ρεπορτάζ : Δήµητρα Σκούφου
Από : "Τα Νέα"
Τα δόντια της δείχνει πλέον η οικονοµική κρίση και στους πιο γνωστούς και ακριβούς εµπορικούς δρόµους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Κλειστά καταστήµατα αλλά και µειωµένη κίνηση είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν την εικόνα στις αγορές αυτές οι οποίες αν και σε σύγκριση µε άλλες περιοχές των δυο πόλεων φαίνεται να αντιστέκονται, εντούτοις και αυτές µετρούν «θύµατα».
Η πτώση των πωλήσεων στο λιανεµπόριο που από την αρχή της χρονιάς φτάνει ακόµα και το 30%, αλλά και το υψηλό κόστος διατήρησης των καταστηµάτων (λόγω των ενοικίων, των δηµοτικών τελών κ.λπ.,) αναγκάζουν πολλές επιχειρήσεις να κατεβάζουν ρολά ακόµα και σε εµπορικές πιάτσες που προσελκύουν παραδοσιακά καταναλωτές µε υψηλότερα εισοδήµατα.
Η οικονοµική κρίση χτυπά πλέον και περιοχές όπως το Κολωνάκι, η Κηφισιά, η Γλυφάδα αλλά και ακριβούς εµπορικούς δρόµους της Θεσσαλονίκης όπως η Μητροπόλεως και η Προξένου Κοροµηλά, όπου πλέον δεκάδες καταστήµατα παραµένουν ξενοίκιαστα εδώ και µήνες.
Σύµφωνα µε τα τελευταία στοιχεία για τα λουκέτα στην αγορά, στην περιοχή του Κολωνακίου και συγκεκριµένα στις οδούς Σκουφά, Τσακάλωφ και Πατριάρχου Ιωακείµ σε σύνολο 296 εµπορικών επιχειρήσεων, 37 καταστήµατα έχουν βάλει λουκέτο, δηλαδή ποσοστό 12,5%. Σχεδόν ίδια εικόνα και στην περιοχή της Κηφισιάς, όπου στο σύνολο πέντε εµπορικών δρόµων που εξετάστηκαν (Λεβίδου, Κολοκοτρώνη, Κασσαβέτη, Αργυροπούλου, Παναγίτσας) στα 170 καταστήµατα τα 20 έχουν βάλει λουκέτο δηλαδή ποσοστό 11,8%.
Στη Θεσσαλονίκη
Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στη Θεσσαλονίκη. Στο κέντρο της πόλης και πιο συγκεκριµένα στους ακριβούς εµπορικούς δρόµους η εικόνα είναι πιο ενθαρρυντική από αυτήν της Αθήνας αφού τα ποσοστά των κλειστών εµπορικών καταστήµατα είναι σηµαντικά µικρότερα.
Πιο συγκεκριµένα, στους εµπορικούς δρόµους Προξένου Κοροµηλά και Μητροπόλεως, οι οποίοι θεωρούνται παραδοσιακά ακριβές αγορές, τα άδεια καταστήµατα φτάνουν µόλις το 4,2% και 8,3% αντίστοιχα.