ΘΕΣΗ ΤΟΥ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ"
ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος επιβεβαιώνεται ότι η πρόσληψη του Κρίστοφερ Γιουρετζιάν ως βασικού συμβούλου αποκρατικοποιήσεων είναι παράνομη. Η σχετική διάταξη του νόμου 3049/2002 ορίζει ρητά ότι οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι θα πρέπει να έχουν κύρος και εμπειρία στα αντίστοιχα θέματα, καθώς επίσης κατάλληλη εξειδίκευση. Από το βιογραφικό του προκύπτει ότι ο κ. Γιουρετζιάν δεν διαθέτει τέτοια εχέγγυα. Μάλιστα, από τα επίσημα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών τεκμαίρεται ότι η σύμβαση προχώρησε κάτω από απολύτως αδιαφανείς όρους. Είναι προφανές ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου είναι έκθετος, αφού επέλεξε, με απευθείας ανάθεση, και όχι με διαγωνισμό, μια μονοπρόσωπη εταιρία μηδαμινής εμπειρίας με τρεις μήνες ζωής και μετοχικό κεφάλαιο μίας αγγλικής λίρας.
ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑΝ ΝΟΜΟ, τον οποίο ο ίδιος παραβιάζει με την απόφασή του. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, ο κ. Γιουρετζιάν θα έχει πρόσβαση σε όλους τους κρίσιμους φακέλους δημόσιας περιουσίας για υποθέσεις αποκρατικοποιήσεων, «που δεν αποτελούν μέρος του προγράμματος αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης». Και, μάλιστα, θα έχει δικαιώματα ελέγχου αντίστοιχα προς εκείνα των ορκωτών λογιστών. Την ίδια ώρα, προωθείται νέα νομοθετική ρύθμιση, με την οποία για τις συγχωνεύσεις στον κλάδο των τραπεζών θα αποφασίζει, τελικά, ο κρατικός επίτροπος, αφού θα έχει το δικαίωμα βέτο. Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει απίστευτες στρεβλώσεις στην αγορά, αφού οι αποφάσεις των ίδιων των πιστωτικών ιδρυμάτων για συγχωνεύσεις ή εξαγορές θα προσκρούουν στο κράτος. Είναι αξιοπερίεργο ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου επιχειρεί από τη μία να ελέγξει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με μια εταιρία - φάντασμα και, από την άλλη, να χειραγωγήσει την τραπεζική αγορά μέσω των εκπροσώπων του Δημοσίου.
ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος επιβεβαιώνεται ότι η πρόσληψη του Κρίστοφερ Γιουρετζιάν ως βασικού συμβούλου αποκρατικοποιήσεων είναι παράνομη. Η σχετική διάταξη του νόμου 3049/2002 ορίζει ρητά ότι οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι θα πρέπει να έχουν κύρος και εμπειρία στα αντίστοιχα θέματα, καθώς επίσης κατάλληλη εξειδίκευση. Από το βιογραφικό του προκύπτει ότι ο κ. Γιουρετζιάν δεν διαθέτει τέτοια εχέγγυα. Μάλιστα, από τα επίσημα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών τεκμαίρεται ότι η σύμβαση προχώρησε κάτω από απολύτως αδιαφανείς όρους. Είναι προφανές ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου είναι έκθετος, αφού επέλεξε, με απευθείας ανάθεση, και όχι με διαγωνισμό, μια μονοπρόσωπη εταιρία μηδαμινής εμπειρίας με τρεις μήνες ζωής και μετοχικό κεφάλαιο μίας αγγλικής λίρας.
ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑΝ ΝΟΜΟ, τον οποίο ο ίδιος παραβιάζει με την απόφασή του. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, ο κ. Γιουρετζιάν θα έχει πρόσβαση σε όλους τους κρίσιμους φακέλους δημόσιας περιουσίας για υποθέσεις αποκρατικοποιήσεων, «που δεν αποτελούν μέρος του προγράμματος αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης». Και, μάλιστα, θα έχει δικαιώματα ελέγχου αντίστοιχα προς εκείνα των ορκωτών λογιστών. Την ίδια ώρα, προωθείται νέα νομοθετική ρύθμιση, με την οποία για τις συγχωνεύσεις στον κλάδο των τραπεζών θα αποφασίζει, τελικά, ο κρατικός επίτροπος, αφού θα έχει το δικαίωμα βέτο. Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει απίστευτες στρεβλώσεις στην αγορά, αφού οι αποφάσεις των ίδιων των πιστωτικών ιδρυμάτων για συγχωνεύσεις ή εξαγορές θα προσκρούουν στο κράτος. Είναι αξιοπερίεργο ότι ο κ. Παπακωνσταντίνου επιχειρεί από τη μία να ελέγξει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με μια εταιρία - φάντασμα και, από την άλλη, να χειραγωγήσει την τραπεζική αγορά μέσω των εκπροσώπων του Δημοσίου.