Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
Από : Τα Νέα
Σχέδιο ρύθµισης του κλάδου των ταξί, µε την καθιέρωση και στη χώρα µας µικρών βαν έως εννέα θέσεων που θα λειτουργούν χωρίς ταξίµετρο – µε προσυµφωνηµένο µίσθωµα – ετοιµάζει το υπουργείο Μεταφορών.
«∆εν πρόκειται για απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, καθώς ήδη στην Ελλάδα ο αριθµός των οχηµάτων είναι πολύ µεγάλος, αλλά για ρύθµιση της λειτουργίας της αγοράς µε στόχο να αναβαθµιστούν οι παρεχόµενες από τα ταξί υπηρεσίες και να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες στην Αττική», αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται να επιτραπεί πλέον και στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων η µίσθωση των οχηµάτων τους µαζί µε οδηγό,κάτι που σήµερα απαγορεύεται, ενώ ισχύει ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ. Βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συµβατικά ταξί, στα οποία όµως θα προστεθούν και τα οχήµατα που θα εκτελούν µεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίµετρο, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία. Τα συγκεκριµένα οχήµατα εξετάζεται να λειτουργούν µε άδειες σηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.
Στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή µείωση του αριθµού των ταξί σε όλη τη χώρα που σήµερα ανέρχονται σε περίπου 30.000. Μόνο στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν περίπου 14.500 ταξί.
Για τις αλλαγές στον κλάδο των ταξί, το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη αρχίσει διάλογο µε τους αυτοκινητιστές, ενώ έχει ολοκληρωθεί και η συγκέντρωση στοιχείων για τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εντός του Μαΐου το υπουργείο αναµένεται να έχει καταλήξει στις βασικές αρχές της ρύθµισης της λειτουργίας του κλάδου.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑΣΗΜΕΙΑ του σχεδίου είναι:
- Καθιέρωση ελαχίστου αριθµού ταξί βάσει πληθυσµιακών και οικονοµικών κριτηρίων ανά 1.000 κατοίκους. Εξετάζεται η κυκλοφορία δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους, αντί τεσσάρων σήµερα.
- ∆εν θα καταργηθούν υφιστάµενες άδειες ταξί ούτε θα δοθούν καινούργιες.
- Στην Αθήνα και τις τουριστικές περιοχές θα υπάρχουν τα συµβατικά ταξί και τα µίνι βαν έως 9 θέσεων, χωρίς ταξίµετρο, τα οποίαθα λειτουργούν µε άδειεςσηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία.
- Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα µπορούν στα πακέτα τους να προσφέρουν και µίσθωση οχήµατος µε οδηγό.
- Για τα ταξί της επαρχίας η αρµοδιότητα περνά στις Περιφέρειες, που θακαθορίσουν τα νέα γεωγραφικά όρια λειτουργίας τους και τις έδρες. Θα παρέχεται η δυνατότητα να µετακινούν επιβάτες στα όρια της Περιφέρειας, αλλά ως έδρα τους θα παραµείνειο Καποδιστριακός δήµος.
- Παροχή αδειών ταξί ειδικών προδιαγραφών, για την εξυπηρέτηση των ΑµΕΑ.
- Αναβάθµιση των εταιρειών ραδιοταξί. Εκσυγχρονισµός τουκανονισµού λειτουργίας των ταξί. ∆ηµιουργία µετοχικών εταιρειών.
∆ύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους
Η σταδιακή µείωση του αριθµού των ταξί που κυκλοφορούν (σήµερα ανέρχονται σε περίπου 30.000 σε όλη τη χώρα και σε περίπου 14.500 µόνο στο Λεκανοπέδιο) είναι ένας από τους στόχους του σχεδίου του αρµόδιου υπουργείου. Ο νέος αριθµός των ταξί θα αποτελεί συνάρτηση του πληθυσµού µιας γεωγραφικής περιοχής (Περιφέρειας), των διανυκτερεύσεων των ξένων επισκεπτών (εφόσον πρόκειται για τουριστική περιοχή), αλλά και του κατά κεφαλήν εισοδήµατος. Κατά µέσον όρο εξετάζεται να λειτουργούν δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους (αντί τεσσάρων ταξί σήµερα), χωρίς ωστόσο να καταργηθούν οι υφιστάµενες άδειες. Η µείωση του αριθµού των ταξί µπορεί να επιτευχθεί µέσω της µετατροπής ορισµένων αδειώνσε ταξί 6-9 θέσεων, µε την παροχή κινήτρων που συζητείται να δοθούν κυρίως στις περιπτώσεις δηµιουργίας εταιρειών ταξί.
Από : Τα Νέα
Σχέδιο ρύθµισης του κλάδου των ταξί, µε την καθιέρωση και στη χώρα µας µικρών βαν έως εννέα θέσεων που θα λειτουργούν χωρίς ταξίµετρο – µε προσυµφωνηµένο µίσθωµα – ετοιµάζει το υπουργείο Μεταφορών.
«∆εν πρόκειται για απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, καθώς ήδη στην Ελλάδα ο αριθµός των οχηµάτων είναι πολύ µεγάλος, αλλά για ρύθµιση της λειτουργίας της αγοράς µε στόχο να αναβαθµιστούν οι παρεχόµενες από τα ταξί υπηρεσίες και να βελτιωθούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες στην Αττική», αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται να επιτραπεί πλέον και στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων η µίσθωση των οχηµάτων τους µαζί µε οδηγό,κάτι που σήµερα απαγορεύεται, ενώ ισχύει ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
ΧΩΡΙΣ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ. Βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα συµβατικά ταξί, στα οποία όµως θα προστεθούν και τα οχήµατα που θα εκτελούν µεταφορές (κυρίως σε τουριστικές περιοχές) χωρίς ταξίµετρο, όπως ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Βρετανία. Τα συγκεκριµένα οχήµατα εξετάζεται να λειτουργούν µε άδειες σηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την αγορά.
Στόχος του υπουργείου είναι η σταδιακή µείωση του αριθµού των ταξί σε όλη τη χώρα που σήµερα ανέρχονται σε περίπου 30.000. Μόνο στο Λεκανοπέδιο υπάρχουν περίπου 14.500 ταξί.
Για τις αλλαγές στον κλάδο των ταξί, το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη αρχίσει διάλογο µε τους αυτοκινητιστές, ενώ έχει ολοκληρωθεί και η συγκέντρωση στοιχείων για τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εντός του Μαΐου το υπουργείο αναµένεται να έχει καταλήξει στις βασικές αρχές της ρύθµισης της λειτουργίας του κλάδου.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑΣΗΜΕΙΑ του σχεδίου είναι:
- Καθιέρωση ελαχίστου αριθµού ταξί βάσει πληθυσµιακών και οικονοµικών κριτηρίων ανά 1.000 κατοίκους. Εξετάζεται η κυκλοφορία δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους, αντί τεσσάρων σήµερα.
- ∆εν θα καταργηθούν υφιστάµενες άδειες ταξί ούτε θα δοθούν καινούργιες.
- Στην Αθήνα και τις τουριστικές περιοχές θα υπάρχουν τα συµβατικά ταξί και τα µίνι βαν έως 9 θέσεων, χωρίς ταξίµετρο, τα οποίαθα λειτουργούν µε άδειεςσηµερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία.
- Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα µπορούν στα πακέτα τους να προσφέρουν και µίσθωση οχήµατος µε οδηγό.
- Για τα ταξί της επαρχίας η αρµοδιότητα περνά στις Περιφέρειες, που θακαθορίσουν τα νέα γεωγραφικά όρια λειτουργίας τους και τις έδρες. Θα παρέχεται η δυνατότητα να µετακινούν επιβάτες στα όρια της Περιφέρειας, αλλά ως έδρα τους θα παραµείνειο Καποδιστριακός δήµος.
- Παροχή αδειών ταξί ειδικών προδιαγραφών, για την εξυπηρέτηση των ΑµΕΑ.
- Αναβάθµιση των εταιρειών ραδιοταξί. Εκσυγχρονισµός τουκανονισµού λειτουργίας των ταξί. ∆ηµιουργία µετοχικών εταιρειών.
∆ύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους
Η σταδιακή µείωση του αριθµού των ταξί που κυκλοφορούν (σήµερα ανέρχονται σε περίπου 30.000 σε όλη τη χώρα και σε περίπου 14.500 µόνο στο Λεκανοπέδιο) είναι ένας από τους στόχους του σχεδίου του αρµόδιου υπουργείου. Ο νέος αριθµός των ταξί θα αποτελεί συνάρτηση του πληθυσµού µιας γεωγραφικής περιοχής (Περιφέρειας), των διανυκτερεύσεων των ξένων επισκεπτών (εφόσον πρόκειται για τουριστική περιοχή), αλλά και του κατά κεφαλήν εισοδήµατος. Κατά µέσον όρο εξετάζεται να λειτουργούν δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους (αντί τεσσάρων ταξί σήµερα), χωρίς ωστόσο να καταργηθούν οι υφιστάµενες άδειες. Η µείωση του αριθµού των ταξί µπορεί να επιτευχθεί µέσω της µετατροπής ορισµένων αδειώνσε ταξί 6-9 θέσεων, µε την παροχή κινήτρων που συζητείται να δοθούν κυρίως στις περιπτώσεις δηµιουργίας εταιρειών ταξί.