«Η Κωνσταντινούπολη είναι η πεμπτουσία της Τουρκίας, είναι η καρδιά όχι μόνο της Τουρκίας, αλλά του κόσμου ολόκληρου. Οποιαδήποτε παροχή προς την Κωνσταντινούπολη είναι δώρο προς την Ανατολία και τη Θράκη και την ανθρωπότητα». Φορτισμένος συναισθηματικά και προεκλογικά, ο Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε χθες, στη διάρκεια προεκλογικής συγκέντρωσης, το «τρελό και μεγαλοπρεπές σχέδιο» που είχε στο μυαλό του «πριν ακόμη γίνει δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης», δηλαδή τη δημιουργία του «νέου Βοσπόρου», μιας διώρυγας που θα ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά και θα ονομάζεται «Ιστανμπούλ Κανάλ» ή Διώρυγα Κωνσταντινουπόλεως.
Ως άλλος οραματιστής σουλτάνος της οθωμανικής περιόδου ή ως άλλος Φερδινάνδος ντε Λεσέπς μπροστά στη Διώρυγα του Σουέζ, ο Τούρκος πρωθυπουργός, δύο περίπου μήνες πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 11ης Ιουνίου, ανέλυσε χθες στο συνεδριακό κέντρο Χαλίτς στην Πόλη το «τρελό του σχέδιο», που θα αποσυμφορήσει τον Βόσπορο, μοναδικό πέρασμα αυτή τη στιγμή από τον Εύξεινο Πόντο προς τη Μεσόγειο και ταυτόχρονα θα είναι πολυδιάστατο. Το σχέδιο δεν αφορά απλώς την αστική ανάπτυξη, αλλά έχει να κάνει με την ενέργεια, τις μεταφορές, τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις θέσεις εργασίας, τον οικογενειακό προγραμματισμό, τη στέγαση. Πρωτίστως όμως έχει να κάνει με τη διάσωση της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της από την περιβαλλοντική μόλυνση, μόνιμη απειλή από τα πετρελαιοφόρα και τα τάνκερ με χημικά, που τώρα διέρχονται τον Βόσπορο.
Θα αποπερατωθεί το 2023
Ο κ. Ερντογάν δεν αποκάλυψε ούτε το κόστος της διώρυγας ούτε την ακριβή θέση της. Αποκάλυψε, όμως, ότι η διώρυγα θα βρίσκεται στις παρυφές του ευρωπαϊκού τμήματος της Πόλης -μάλλον κοντά στη Σηλυβρία- θα έχει μήκος 45 - 50 χλμ., βάθος 25 μ., πλάτος 500 μ., ότι η μελέτη θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και το έργο θα αποπερατωθεί το 2023. Από τη νέα διώρυγα θα διέρχονται 150 πλοία κατά μέσο όρο.
«Αλίμονό μας», σκέφτηκαν οι καχύποπτοι και ιδιαίτερα ευαίσθητοι ως προς την προστασία και διάσωση της ιστορικής Κωνσταντινούπολης. «Από το έργο αυτό, από τα συμβόλαια θα επωφεληθούν μόνον οι άνθρωποι του κυβερνώντος κόμματος», είπε ο αρχηγός της κεμαλικής αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου.
Πηγή : kathimerini.gr
Ως άλλος οραματιστής σουλτάνος της οθωμανικής περιόδου ή ως άλλος Φερδινάνδος ντε Λεσέπς μπροστά στη Διώρυγα του Σουέζ, ο Τούρκος πρωθυπουργός, δύο περίπου μήνες πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 11ης Ιουνίου, ανέλυσε χθες στο συνεδριακό κέντρο Χαλίτς στην Πόλη το «τρελό του σχέδιο», που θα αποσυμφορήσει τον Βόσπορο, μοναδικό πέρασμα αυτή τη στιγμή από τον Εύξεινο Πόντο προς τη Μεσόγειο και ταυτόχρονα θα είναι πολυδιάστατο. Το σχέδιο δεν αφορά απλώς την αστική ανάπτυξη, αλλά έχει να κάνει με την ενέργεια, τις μεταφορές, τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις θέσεις εργασίας, τον οικογενειακό προγραμματισμό, τη στέγαση. Πρωτίστως όμως έχει να κάνει με τη διάσωση της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της από την περιβαλλοντική μόλυνση, μόνιμη απειλή από τα πετρελαιοφόρα και τα τάνκερ με χημικά, που τώρα διέρχονται τον Βόσπορο.
Θα αποπερατωθεί το 2023
Ο κ. Ερντογάν δεν αποκάλυψε ούτε το κόστος της διώρυγας ούτε την ακριβή θέση της. Αποκάλυψε, όμως, ότι η διώρυγα θα βρίσκεται στις παρυφές του ευρωπαϊκού τμήματος της Πόλης -μάλλον κοντά στη Σηλυβρία- θα έχει μήκος 45 - 50 χλμ., βάθος 25 μ., πλάτος 500 μ., ότι η μελέτη θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και το έργο θα αποπερατωθεί το 2023. Από τη νέα διώρυγα θα διέρχονται 150 πλοία κατά μέσο όρο.
«Αλίμονό μας», σκέφτηκαν οι καχύποπτοι και ιδιαίτερα ευαίσθητοι ως προς την προστασία και διάσωση της ιστορικής Κωνσταντινούπολης. «Από το έργο αυτό, από τα συμβόλαια θα επωφεληθούν μόνον οι άνθρωποι του κυβερνώντος κόμματος», είπε ο αρχηγός της κεμαλικής αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου.
Πηγή : kathimerini.gr