Ρεπορτάζ : Δήμητρα Σκούφου
Από : Τα Νέα
Φωτιά έχουν βάλει στις τιµές των καυσίµων οι φόροι. Με τη µέση τιµή της αµόλυβδης να έχει σκαρφαλώσει στα 1,7 ευρώ το λίτρο σπάζοντας το ένα ρεκόρ µετά το άλλο, οι έλληνες καταναλωτές είναι αναγκασµένοι, για να γεµίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκίνητων τους, να πληρώνουν υψηλούς φόρους καθώς τα έξι στα δέκα ευρώ που πληρώνουν πηγαίνουν στα ταµεία του ∆ηµοσίου ή υπέρ τρίτων.
Είναι ενδεικτικό ότι µε την τιµή της αµόλυβδης στο 1,7 ευρώ το λίτρο, τα 1,0016 ευρώ, δηλαδή το 58,92%, αφορούν φόρους και δασµούς, εκ των οποίων τα 0,67 ευρώ σταθερούς φόρους και τα 0,3314 ευρώ µεταβλητούς φόρους.
Στους σταθερούς φόρους περιλαµβάνονται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και το τέλος ΡΑΕ, ενώ στους µεταβλητούς φόρους η εισφορά 1,2% του Ειδικού Λογαριασµού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό τέλος ∆ικαιωµάτων εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών 0,5% και o ΦΠΑ 23%. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιµή διυλιστηρίου είναι 0,5996 ευρώ το λίτρο και το περιθώριο κέρδους των πρατηριούχων και των εταιρειών εµπορίας µόλις 0,0988 επί της τελικής τιµής, καταλαβαίνει ότι αυτό που καίει τις τσέπες των καταναλωτών είναι οι φόροι.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει από τις χαµηλότερες τιµές καυσίµων προ φορών στην Ε.Ε., αυτό δεν το απολαµβάνουν οι καταναλωτές καθώς η χώρα µας γίνεται από τις ακριβότερες στην αγορά καυσίµων µετά τους φόρους.
ΖΗΤΟΥΝ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΩΝ. Παράγοντες της αγοράς έχουν διατυπώσει την άποψη, µε δεδοµένη την οικονοµική κρίση, ότι το κράτος οφείλει να επανεξετάσει τους φόρους αλλά και µία σειρά επιβαρύνσεων που προκαλούν αύξηση των τιµών. Μάλιστα οι πρατηριούχοι είχαν ζητήσει µείωση των φόρων για όσο διάστηµα διαρκεί το ράλι τιµών των καυσίµων. Αλλωστε, ο ΣΕΒ σε υπόµνηµά του έχει επικεντρωθεί στις εισφορές υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τις τιµές προϊόντων και υπηρεσιών και έχει ζητήσει την κατάργηση 29 τέτοιων επιβαρύνσεων, ανάµεσά τους και το ∆ικαίωµα Εκτέλεσης Εκτελωνιστικών Εργασιών (∆ΕΤΕ) που βεβαιώνεται κατά την εισαγωγή, εξαγωγή και µεταφόρτωση αγαθών και καυσίµων και πρόσφατα προστέθηκε και στα τιµολόγια της ∆ΕΗ, όπως και η Εισφορά 1,2% στην προ εισφορών και φόρων αξία των πετρελαιοειδών υπέρ του Ειδικού Λογαριασµού Χρηµατοδότησης Εταιρειών Εµπορίας Πετρελαιοειδών για Μεταφορές Καυσίµων στις Προβληµατικές Περιοχές της Χώρας. Και ενώ οι φόροι πυροδοτούν την ακρίβεια στα καύσιµα, συνεχίζεται για 18η ηµέρα το ράλι τιµών στην αµόλυβδη. Ηδη σε ορισµένες περιοχές της χώρας η αµόλυβδη έχει ξεπεράσει το 1,8 ευρώ το λίτρο, γεγονός που προβληµατίζει τους οδηγούς ενόψει του Πάσχα. Οι υψηλότερες τιµές παρατηρούνται σε νοµούς όπως η Κρήτη, τα Επτάνησα, οι Κυκλάδες, η Εύβοια και η Μεσσηνία.
Χθες, σύµφωνα µε τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών Υγρών Καυσίµων, οι τιµές στον Νοµό Λασιθίου διαµορφώθηκαν σε 1,859 ευρώ το λίτρο, στο Ρέθυµνο 1,869, στο Ηράκλειο 1,810, στην Κεφαλονιά 1,850, στα ∆ωδεκάνησα 1,81, στη Λέσβο και τις Κυκλάδες 1,830 και στη Χίο 1,819, στην Εύβοια 1,840 και στη Μεσσηνία 1,80 ευρώ το λίτρο.
Από : Τα Νέα
Φωτιά έχουν βάλει στις τιµές των καυσίµων οι φόροι. Με τη µέση τιµή της αµόλυβδης να έχει σκαρφαλώσει στα 1,7 ευρώ το λίτρο σπάζοντας το ένα ρεκόρ µετά το άλλο, οι έλληνες καταναλωτές είναι αναγκασµένοι, για να γεµίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκίνητων τους, να πληρώνουν υψηλούς φόρους καθώς τα έξι στα δέκα ευρώ που πληρώνουν πηγαίνουν στα ταµεία του ∆ηµοσίου ή υπέρ τρίτων.
Είναι ενδεικτικό ότι µε την τιµή της αµόλυβδης στο 1,7 ευρώ το λίτρο, τα 1,0016 ευρώ, δηλαδή το 58,92%, αφορούν φόρους και δασµούς, εκ των οποίων τα 0,67 ευρώ σταθερούς φόρους και τα 0,3314 ευρώ µεταβλητούς φόρους.
Στους σταθερούς φόρους περιλαµβάνονται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και το τέλος ΡΑΕ, ενώ στους µεταβλητούς φόρους η εισφορά 1,2% του Ειδικού Λογαριασµού Πετρελαιοειδών, το Ειδικό τέλος ∆ικαιωµάτων εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών 0,5% και o ΦΠΑ 23%. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιµή διυλιστηρίου είναι 0,5996 ευρώ το λίτρο και το περιθώριο κέρδους των πρατηριούχων και των εταιρειών εµπορίας µόλις 0,0988 επί της τελικής τιµής, καταλαβαίνει ότι αυτό που καίει τις τσέπες των καταναλωτών είναι οι φόροι.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει από τις χαµηλότερες τιµές καυσίµων προ φορών στην Ε.Ε., αυτό δεν το απολαµβάνουν οι καταναλωτές καθώς η χώρα µας γίνεται από τις ακριβότερες στην αγορά καυσίµων µετά τους φόρους.
ΖΗΤΟΥΝ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΩΝ. Παράγοντες της αγοράς έχουν διατυπώσει την άποψη, µε δεδοµένη την οικονοµική κρίση, ότι το κράτος οφείλει να επανεξετάσει τους φόρους αλλά και µία σειρά επιβαρύνσεων που προκαλούν αύξηση των τιµών. Μάλιστα οι πρατηριούχοι είχαν ζητήσει µείωση των φόρων για όσο διάστηµα διαρκεί το ράλι τιµών των καυσίµων. Αλλωστε, ο ΣΕΒ σε υπόµνηµά του έχει επικεντρωθεί στις εισφορές υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τις τιµές προϊόντων και υπηρεσιών και έχει ζητήσει την κατάργηση 29 τέτοιων επιβαρύνσεων, ανάµεσά τους και το ∆ικαίωµα Εκτέλεσης Εκτελωνιστικών Εργασιών (∆ΕΤΕ) που βεβαιώνεται κατά την εισαγωγή, εξαγωγή και µεταφόρτωση αγαθών και καυσίµων και πρόσφατα προστέθηκε και στα τιµολόγια της ∆ΕΗ, όπως και η Εισφορά 1,2% στην προ εισφορών και φόρων αξία των πετρελαιοειδών υπέρ του Ειδικού Λογαριασµού Χρηµατοδότησης Εταιρειών Εµπορίας Πετρελαιοειδών για Μεταφορές Καυσίµων στις Προβληµατικές Περιοχές της Χώρας. Και ενώ οι φόροι πυροδοτούν την ακρίβεια στα καύσιµα, συνεχίζεται για 18η ηµέρα το ράλι τιµών στην αµόλυβδη. Ηδη σε ορισµένες περιοχές της χώρας η αµόλυβδη έχει ξεπεράσει το 1,8 ευρώ το λίτρο, γεγονός που προβληµατίζει τους οδηγούς ενόψει του Πάσχα. Οι υψηλότερες τιµές παρατηρούνται σε νοµούς όπως η Κρήτη, τα Επτάνησα, οι Κυκλάδες, η Εύβοια και η Μεσσηνία.
Χθες, σύµφωνα µε τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιµών Υγρών Καυσίµων, οι τιµές στον Νοµό Λασιθίου διαµορφώθηκαν σε 1,859 ευρώ το λίτρο, στο Ρέθυµνο 1,869, στο Ηράκλειο 1,810, στην Κεφαλονιά 1,850, στα ∆ωδεκάνησα 1,81, στη Λέσβο και τις Κυκλάδες 1,830 και στη Χίο 1,819, στην Εύβοια 1,840 και στη Μεσσηνία 1,80 ευρώ το λίτρο.