Στο 4,5% ο πληθωρισμός το Μάρτιο

Σε ποσοστό 4,5% αυξήθηκε το Μάρτιο 2011 ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή σε σύγκριση με το Μάρτιο 2010, έναντι αύξησης 3,9%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Σε σύγκριση με το Φεβρουάριο του 2011, ο δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 10-Μαρτίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 09-Μαρτίου 10, παρουσίασε αύξηση 5,1%, έναντι αύξησης 1,6%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

I. Σύγκριση Μαρτίου 2011, με Φεβρουάριο 2011

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,3% το μήνα Μάρτιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,3% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης , κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση της τιμής του ελαιολάδου.

β) Κατά 0,8% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 37,5% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

δ) Κατά 1,7% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.

ε) Κατά 4,7% της ομάδας "Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες " λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

στ) Κατά 1,2% της ομάδας "Μεταφορές". λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω της επαναφοράς των τιμών των ειδών ταξιδίου και προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις, καθώς και λόγω αύξησης των τιμών των ασφαλίστρων μεταφορών.

2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών ξενοδοχείων.

ΙΙ. Σύγκριση Μαρτίου 2011, με Μάρτιο 2010

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,5% το μήνα Μάρτιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 19,9% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 10,0% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.

ε) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 8,9% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.

θ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.

ι) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ια) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Υγεία’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραιατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.