Ακινησία από την τριπλή ταρίφα κυβέρνησης - οδηγών - ΕΛ.ΑΣ.

Ρεπορτάζ : Λιάνα Σπυροπούλου
Από : Ελευθεροτυπία

Την ανακολουθία της κυβέρνησης, όσον αφορά την απελευθέρωση των ταξί, καθώς και τις σπασμωδικές κινήσεις της ελληνικής αστυνομίας και των ταξί πλήρωσαν χθες οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου και οι χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας. Οι πορείες των αυτοκινητιστών μετατράπηκαν σε μπλόκα, αφού η ΕΛ.ΑΣ. τούς απαγόρευσε σε πολλά σημεία τη διέλευση, ενώ η πολιτική κόντρα εντός και εκτός κυβέρνησης έφτασε στα άκρα.

Ακραία και η αντίδραση της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ελένης Ράικου, που παρενέβη, ζητώντας να σχηματίζεται δικογραφία για όποιον προβαίνει σε παρακώλυση συγκοινωνιών, ενώ απείλησε μέχρι και με κατασχέσεις οχημάτων.

Ολα ξεκίνησαν νωρίς το πρωί, όταν οι ιδιοκτήτες ταξί που βρίσκονται σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση μέχρι τις 5 τα ξημερώματα της Τετάρτης, ξεκίνησαν δύο μηχανοκίνητες πορείες, η μια προς το αεροδρόμιο και η άλλη προς το λιμάνι του Πειραιά. Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), η αστυνομία ήταν αυτή που δημιούργησε το κομφούζιο στο Λεκανοπέδιο, αφού δεν επέτρεψε να ολοκληρωθούν οι πορείες και ουσιαστικά τις μπλόκαρε σε διαφορα σημεία.

«Η αστυνομία παρεμπόδισε την αποχώρηση των απεργών, δημιουργώντας πολεμικό κλίμα και εντυπώσεις, για καθαρά πολιτικούς λόγους. Η ελληνική κοινωνία ξέρει ποιός έχει δίκιο και ποιος έχει άδικο. Όποια σχέδια, όποιες ραδιουργίες και αν επινοήσουν δεν πρόκειται κερδίσουν. Ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι να δικαιωθούμε», είπε χαρακτηριστικά ο Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεν δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στις πτήσεις από τους αποκλεισμούς, ενώ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προκλήθηκαν 25λεπτες καθυστερήσεις κατά μέσο όρο, σε 38 δρομολόγια.

Αν και το σωματείο δεν έχει ανακοινώσει επισήμως τι μέλλει γενέσθαι με τις σημερινές κινητοποιήσεις και «δράσεις», οι ιδιοκτήτες έχουν κληθεί να συγκεντρωθούν στις 10 το πρωί στα γραφεία της οδού Μάρνη, όπου το πιθανότερο είναι να ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή, αυτή τη φορά πεζή. Οι συνδικαλιστές αφήνουν επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο η 48ωρη απεργία να μετατραπεί σε διαρκείας.

Από τη μεριά του, ο υπουργός Μεταφορών Γ. Ραγκούσης δήλωσε ότι η 48ωρη απεργία στερείται κάθε ουσιαστικής ιδεολογίας. Τόνισε δε ότι οι προτάσεις των αυτοκινητιστών έχουν σταλεί στο υπουργείο μόλις την περασμένη εβδομάδα και οι ίδιοι, χωρίς καν να περιμένουν την απάντηση, προχώρησαν σε κινητοποιήσεις, «προφανώς μετά την πολιτική ενθάρρυνση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Α. Σαμαρά». Συνεχίζοντας δε ο υπουργός αυτοαναιρέθηκε, λέγοντας ότι η απελευθέρωση θα προχωρήσει κανονικά και ο διάλογος θα εξελιχθεί...

Απαντώντας στις δηλώσεις αυτές, η ΠΟΕΙΑΤΑ επανήλθε, κατηγορώντας τον υπουργό ότι «επειδή δεν μπορεί να καταφερθεί εναντίον του κ. Ρέππα καταφέρεται εναντίον του κλάδου των ταξί και της Ν.Δ.».

Οσον αφορά τη νυν και την πρώην ηγεσία του υπουργείου ΥΠΜΕΔΙ και τα ράβε-ξήλωνε της απελευθέρωσης μετά τον ανασχηματισμό, ο Δημήτρης Ρέππας με συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ο κόσμος του Επενδυτή» χαρακτήρισε μεν απολύτως σεβαστή την προσέγγιση του Γ. Ραγκούση, ωστόσο έσπευσε να σημειώσει ότι τα ταξί ασκούν μια κατά παραχώρηση δημόσια υπηρεσία και η λειτουργία τους συνδέεται με την πολιτική για το κυκλοφοριακό, το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αφήνοντας με τον τρόπο αυτόν σαφώς να εννοηθεί ότι η επιλογή του νυν υπουργού δεν λαμβάνει υπ' όψιν τις παραμέτρους αυτές.

«Καρφώνοντας» δε διακριτικά τον διάδοχό του στο υπουργείο, επισήμανε ότι το Προεδρικό Διάταγμα που ετοίμαζε βασίστηκε στο ευρωπαϊκό μοντέλο και είχε εξασφαλίσει και τη συγκατάθεση της τρόικας. «Στο προεδρικό διάταγμα προβλέψαμε αναλογία 2 άδειες ανά 1.000 κατοίκους, στην ελληνική περιφέρεια, και 2,5 άδειες ανά 1.000 κατοίκους, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Αυτή η μέθοδος υπολογισμού ακολουθείται σε όλη την Ευρώπη».

Την ιδια ώρα που συνέβαιναν όλα αυτά, το ενδιαφέρον, κυρίως μεγάλων εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και ανέργων που βλέπουν «φως» στο επάγγελμα του αυτοκινητιστή, φουντώνει, με τις αιτήσεις, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών να έχουν φτάσει μέσα σε λίγες μέρες τις 2000. Υπολογίζεται ότι καθημερινά κατατίθενται σε όλη τη χώρα περισσότερες από 150-200 αιτήσεις.

Οι συνδικαλιστές επισημαίνουν ότι, εάν ο ρυθμός κατάθεσης δεν ανακοπεί, ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων θα φτάσει γρήγορα τις 15.000. Υπενθυμίζεται ότι στην Αττική κυκλοφορούν ήδη 13.500 ταξί, ενώ σε όλη τη χώρα πλησιάζουν τις 30.000.