Οι ερασιτεχνισμοί και τα λάθη της κυβέρνησης δεν έχουν τελειωμό. Η προαναγγελία του κ. Παπανδρέου περί επικείμενης αύξησης του ειδικού φόρου στα καύσιμα χωρίς αντίστοιχη εφαρμοστική διάταξη ευνόησε τους κερδοσκόπους, ενώ αποστέρησε από το δημόσιο έσοδα τα οποία προσδοκούσε με την αύξηση τελών.
Το διάστημα που μεσολάβησε από τη στιγμή που ο κ. Παπανδρέου εξήγγειλε την αύξηση (02/02/10), μέχρι τις 09/02/10 που κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή, έδωσε στους κερδοσκόπους το περιθώριο να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες βενζίνης και ντίζελ με τον ειδικό φόρο που ίσχυε (410€/ κυβικό) και να τις πωλήσουν στην υψηλότερη τιμή που προκύπτει από την αύξηση του ειδικού φόρου (422€/ κυβικό).
Αποτέλεσμα αυτού, η διαφορά της τιμής να προστεθεί στο κέρδος των πρατηριούχων αντί να κατευθυνθεί στα ταμεία του κράτους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αγορά αποτιμά την κερδοφορία από την αποθεματοποίηση πάνω από 40 εκ. € και ανά πρατήριο περί τα 10.000 €.
Από τους κυβερνητικούς ερασιτεχνισμούς, βρίσκονται για ακόμα μια φορά «κερδισμένοι οι λίγοι και χαμένοι οι πολλοί». Από την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει αυξηθεί 13,4 λεπτά το λίτρο και σε μέσα επίπεδα διαμορφώθηκε στα 1,243. Οι πολίτες αναμένεται να πληρώσουν την ακριβότερη βενζίνη όλων των εποχών, καθώς οι τιμή της ενδέχεται να ξεπεράσει τα 1,27 ευρώ το λίτρο(Ιούλιος 2008). Μην ξεχνάμε ότι η υψηλότερη αύξησης της τιμής της βενζίνης διαμορφώθηκε στην Ελλάδα την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης.
Η επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα προκαλεί αναδιανομή εισοδήματος σε βάρος των αδυνάτων. Τα λάθη της κυβέρνησης του ΠαΣοκ στοιχίζουν ακριβά στην οικονομία και το κόστος το πληρώνει ο ελληνικός λαός.
Το διάστημα που μεσολάβησε από τη στιγμή που ο κ. Παπανδρέου εξήγγειλε την αύξηση (02/02/10), μέχρι τις 09/02/10 που κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή, έδωσε στους κερδοσκόπους το περιθώριο να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες βενζίνης και ντίζελ με τον ειδικό φόρο που ίσχυε (410€/ κυβικό) και να τις πωλήσουν στην υψηλότερη τιμή που προκύπτει από την αύξηση του ειδικού φόρου (422€/ κυβικό).
Αποτέλεσμα αυτού, η διαφορά της τιμής να προστεθεί στο κέρδος των πρατηριούχων αντί να κατευθυνθεί στα ταμεία του κράτους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αγορά αποτιμά την κερδοφορία από την αποθεματοποίηση πάνω από 40 εκ. € και ανά πρατήριο περί τα 10.000 €.
Από τους κυβερνητικούς ερασιτεχνισμούς, βρίσκονται για ακόμα μια φορά «κερδισμένοι οι λίγοι και χαμένοι οι πολλοί». Από την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει αυξηθεί 13,4 λεπτά το λίτρο και σε μέσα επίπεδα διαμορφώθηκε στα 1,243. Οι πολίτες αναμένεται να πληρώσουν την ακριβότερη βενζίνη όλων των εποχών, καθώς οι τιμή της ενδέχεται να ξεπεράσει τα 1,27 ευρώ το λίτρο(Ιούλιος 2008). Μην ξεχνάμε ότι η υψηλότερη αύξησης της τιμής της βενζίνης διαμορφώθηκε στην Ελλάδα την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης.
Η επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα προκαλεί αναδιανομή εισοδήματος σε βάρος των αδυνάτων. Τα λάθη της κυβέρνησης του ΠαΣοκ στοιχίζουν ακριβά στην οικονομία και το κόστος το πληρώνει ο ελληνικός λαός.