Aρον άρον θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση τους σχεδιασμούς της για μείωση κατά 30% των οργανικών μονάδων υπουργείων, γενικών γραμματειών και Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
Οι περικοπές στις μονάδες του στενού δημόσιου τομέα θα αφήσουν, ουσιαστικά, χωρίς αντικείμενο μεγάλο αριθμό υπαλλήλων, που κατέχουν θέσεις ευθύνης. Αυτοί όχι μόνο θα υποβιβαστούν, αλλά θα χάσουν μεγάλο μέρος των απολαβών τους, βάσει του νέου μισθολογίου. Παράλληλα, το κύμα των περικοπών θα φέρει προ των πυλών τη νέα φουρνιά των εφέδρων για το 2012, ενώ αναμένεται ότι θα ανοίξει την κερκόπορτα των απολύσεων από μία «δεξαμενή» 400.000 εργαζομένων, αφού, σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος «οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον οι θέσεις αυτές υπάρχουν».
Υπό τις ευλογίες της Τρόικας, που ζητάει επιτακτικά από την πρώτη στιγμή δραστικό «τσεκούρεμα» στο δημόσιο τομέα, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας, επεξεργάζεται εγκύκλιο, που θα αποσταλεί προς υπουργούς, αναπληρωτές υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς των υπουργείων, ζητώντας να καταρτίσουν άμεσα σχέδια νομοθετικών διατάξεων. Με αυτά, θα τροποποιούν τους οργανισμούς τους, περιορίζοντας τις οργανικές τους μονάδες και μεταθέτοντας τη συνολική αναδιοργάνωση των υπουργείων για το αμέσως επόμενο διάστημα. Παράλληλα, τα υπουργεία, σύμφωνα με το προσχέδιο της εγκυκλίου, που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.», θα πρέπει να ενημερώσουν τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για την υποχρέωσή τους να προβούν και αυτά στην άμεση αναδιοργάνωσή τους, καθώς και στην κατάρτιση νομοθετικών ρυθμίσεων για τον περιορισμό της οργανωτικής τους δομής.
Είχε προηγηθεί, στις 15 Σεπτεμβρίου, επιστολή του κ. Ρέππα προς τους συναδέλφους του, η οποία άνοιγε, ουσιαστικά, τον «ασκό του Αιόλου» για τον περιορισμό του Δημοσίου. Ακολούθησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, συναντήσεις στον πρώτο όροφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης μεταξύ στελεχών υπουργείων, όπου δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με την οριστικοποίηση των νομοθετικών ρυθμίσεων.
Η κατάργηση κατά 30% των οργανικών μονάδων, δηλαδή γενικών διευθύνσεων, διευθύνσεων τμημάτων και αυτοτελών γραφείων σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός υπαλλήλων, που κατέχουν σήμερα θέσεις ευθύνης (δηλαδή γενικοί διευθυντές, διευθυντές και τμηματάρχες), θα υποβιβαστεί. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στον «Ε.Τ.» ανώτερα στελέχη της δημόσιας διοίκησης, πολλοί θα συνεχίσουν να απασχολούνται στο Δημόσιο ως απλοί υπάλληλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της εγκυκλίου, που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, πρώτο βήμα για να επιτευχθεί ο περιορισμός των διοικητικών δομών θα είναι η κατάργηση των υπηρεσιακών μονάδων, που πλέον δεν έχουν λόγο ύπαρξης, επειδή «είτε ολοκλήρωσαν την αποστολή τους και δεν έχουν πια αντικείμενο είτε είναι σε πλήρη αδράνεια είτε υπολειτουργούν». Ως παράδειγμα, δίνεται η κατάργηση των τμημάτων δαχτυλογράφησης «σε όλες τις υπηρεσίες που η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι διαδεδομένη και οι υπάλληλοι χρησιμοποιούν Η/Υ για την επεξεργασία και κατάρτιση των εγγράφων της αρμοδιότητάς τους».
Βασική επιλογή από την οποία θα προκύψει λιγότερη δομή θα είναι η διοικητική ενοποίηση των γενικών και ειδικών γραμματειών, με τα υπουργεία στα οποία υπάγονται. Επίσης, οι γραμματείες θα έχουν κοινές υπηρεσίες υποστήριξης (διοίκησης προσωπικού, οικονομικής διοίκησης, οργάνωσης, πληροφορικής) με τα υπουργεία. Επίσης, όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της εγκυκλίου, θα συσταθούν στα υπουργεία γενικές διευθύνσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και διοικητικής υποστήριξης. Οι οργανικές μονάδες πληροφορικής και οι μονάδες διοικητικού/προσωπικού κάθε υπουργείου (συμπεριλαμβανομένων και αυτών των γενικών και ειδικών γραμματειών) θα υπαχθούν σε μία γενική διεύθυνση. Αυτή θα είναι αρμόδια και για το αντικείμενο των τεχνολογιών πληροφορικής και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Όσον αφορά στις γενικές διευθύνσεις οικονομικών υπηρεσιών, που συστήνονται στα υπουργεία, το ενδεικτικό οργανόγραμμα περιέχει τις διευθύνσεις προϋπολογισμού (τμήματα προϋπολογισμού και οικονομικών αναφορών) και οικονομικής διαχείρισης (τμήματα προμηθειών, μισθοδοσίας και διοικητικής μέριμνας).
Ελεύθερος Τύπος
Οι περικοπές στις μονάδες του στενού δημόσιου τομέα θα αφήσουν, ουσιαστικά, χωρίς αντικείμενο μεγάλο αριθμό υπαλλήλων, που κατέχουν θέσεις ευθύνης. Αυτοί όχι μόνο θα υποβιβαστούν, αλλά θα χάσουν μεγάλο μέρος των απολαβών τους, βάσει του νέου μισθολογίου. Παράλληλα, το κύμα των περικοπών θα φέρει προ των πυλών τη νέα φουρνιά των εφέδρων για το 2012, ενώ αναμένεται ότι θα ανοίξει την κερκόπορτα των απολύσεων από μία «δεξαμενή» 400.000 εργαζομένων, αφού, σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος «οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον οι θέσεις αυτές υπάρχουν».
Υπό τις ευλογίες της Τρόικας, που ζητάει επιτακτικά από την πρώτη στιγμή δραστικό «τσεκούρεμα» στο δημόσιο τομέα, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας, επεξεργάζεται εγκύκλιο, που θα αποσταλεί προς υπουργούς, αναπληρωτές υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς των υπουργείων, ζητώντας να καταρτίσουν άμεσα σχέδια νομοθετικών διατάξεων. Με αυτά, θα τροποποιούν τους οργανισμούς τους, περιορίζοντας τις οργανικές τους μονάδες και μεταθέτοντας τη συνολική αναδιοργάνωση των υπουργείων για το αμέσως επόμενο διάστημα. Παράλληλα, τα υπουργεία, σύμφωνα με το προσχέδιο της εγκυκλίου, που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.», θα πρέπει να ενημερώσουν τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για την υποχρέωσή τους να προβούν και αυτά στην άμεση αναδιοργάνωσή τους, καθώς και στην κατάρτιση νομοθετικών ρυθμίσεων για τον περιορισμό της οργανωτικής τους δομής.
Είχε προηγηθεί, στις 15 Σεπτεμβρίου, επιστολή του κ. Ρέππα προς τους συναδέλφους του, η οποία άνοιγε, ουσιαστικά, τον «ασκό του Αιόλου» για τον περιορισμό του Δημοσίου. Ακολούθησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, συναντήσεις στον πρώτο όροφο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης μεταξύ στελεχών υπουργείων, όπου δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με την οριστικοποίηση των νομοθετικών ρυθμίσεων.
Η κατάργηση κατά 30% των οργανικών μονάδων, δηλαδή γενικών διευθύνσεων, διευθύνσεων τμημάτων και αυτοτελών γραφείων σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός υπαλλήλων, που κατέχουν σήμερα θέσεις ευθύνης (δηλαδή γενικοί διευθυντές, διευθυντές και τμηματάρχες), θα υποβιβαστεί. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν στον «Ε.Τ.» ανώτερα στελέχη της δημόσιας διοίκησης, πολλοί θα συνεχίσουν να απασχολούνται στο Δημόσιο ως απλοί υπάλληλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα μισθολογικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της εγκυκλίου, που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, πρώτο βήμα για να επιτευχθεί ο περιορισμός των διοικητικών δομών θα είναι η κατάργηση των υπηρεσιακών μονάδων, που πλέον δεν έχουν λόγο ύπαρξης, επειδή «είτε ολοκλήρωσαν την αποστολή τους και δεν έχουν πια αντικείμενο είτε είναι σε πλήρη αδράνεια είτε υπολειτουργούν». Ως παράδειγμα, δίνεται η κατάργηση των τμημάτων δαχτυλογράφησης «σε όλες τις υπηρεσίες που η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι διαδεδομένη και οι υπάλληλοι χρησιμοποιούν Η/Υ για την επεξεργασία και κατάρτιση των εγγράφων της αρμοδιότητάς τους».
Βασική επιλογή από την οποία θα προκύψει λιγότερη δομή θα είναι η διοικητική ενοποίηση των γενικών και ειδικών γραμματειών, με τα υπουργεία στα οποία υπάγονται. Επίσης, οι γραμματείες θα έχουν κοινές υπηρεσίες υποστήριξης (διοίκησης προσωπικού, οικονομικής διοίκησης, οργάνωσης, πληροφορικής) με τα υπουργεία. Επίσης, όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της εγκυκλίου, θα συσταθούν στα υπουργεία γενικές διευθύνσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και διοικητικής υποστήριξης. Οι οργανικές μονάδες πληροφορικής και οι μονάδες διοικητικού/προσωπικού κάθε υπουργείου (συμπεριλαμβανομένων και αυτών των γενικών και ειδικών γραμματειών) θα υπαχθούν σε μία γενική διεύθυνση. Αυτή θα είναι αρμόδια και για το αντικείμενο των τεχνολογιών πληροφορικής και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Όσον αφορά στις γενικές διευθύνσεις οικονομικών υπηρεσιών, που συστήνονται στα υπουργεία, το ενδεικτικό οργανόγραμμα περιέχει τις διευθύνσεις προϋπολογισμού (τμήματα προϋπολογισμού και οικονομικών αναφορών) και οικονομικής διαχείρισης (τμήματα προμηθειών, μισθοδοσίας και διοικητικής μέριμνας).
Ελεύθερος Τύπος