Στο 3,1% αυξήθηκε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού το Σεπτέμβριο, από 1,7% που ήταν τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 5,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3% το Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η αύξηση αυτή ερμηνεύεται κατά κύριο λόγο από τη λήξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων. Συγκεκριμένα κατά το Σεπτέμβριο, ο δείκτης «Ένδυση – υπόδηση» σημείωσε άνοδο της τάξης του 35,8% λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα προ εκπτώσεων. Ακολουθεί ο δείκτης «Διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» κατά 5% και ο δείκτης «αλκοολούχα ποτά και καπνός» κατά 3% λόγω της αύξησης κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
Εν τω μεταξύ, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 10 - Σεπτεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 09 - Σεπτεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,9%, ίδια με την αύξηση που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : λαχανικά νωπά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 35,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις .
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φυσικού αερίου.
ε) Κατά 5,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
στ) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).
ζ) Κατά 0,2% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ
β) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.
β) Κατά 5,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
στ) Κατά 4,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
η) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 2,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.
β) Κατά 0,3% «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 5,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2011, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 3,3% το Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η αύξηση αυτή ερμηνεύεται κατά κύριο λόγο από τη λήξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων. Συγκεκριμένα κατά το Σεπτέμβριο, ο δείκτης «Ένδυση – υπόδηση» σημείωσε άνοδο της τάξης του 35,8% λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα προ εκπτώσεων. Ακολουθεί ο δείκτης «Διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» κατά 5% και ο δείκτης «αλκοολούχα ποτά και καπνός» κατά 3% λόγω της αύξησης κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
Εν τω μεταξύ, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 10 - Σεπτεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 09 - Σεπτεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,9%, ίδια με την αύξηση που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : λαχανικά νωπά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 3,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 35,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις .
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φυσικού αερίου.
ε) Κατά 5,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
στ) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).
ζ) Κατά 0,2% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ
β) Κατά 0,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραιατρικών υπηρεσιών.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.
β) Κατά 5,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,3% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
στ) Κατά 4,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
η) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 2,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.
β) Κατά 0,3% «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών και του πακέτου διακοπών.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.