Τις προτάσεις της για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων γνωστοποίησε η ΝΔ και σύμφωνα με τον αναπληρωτή τομεάρχη Οικονομίας Γ. Βρούτση «είναι ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και δίνουν λύση στο πρόβλημα».
Σύμφωνα με τη Ν.Δ. για την πάταξη του φαινομένου, απαιτείται:
Πολιτική βούληση, που δεν υπήρξε μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και σχέδιο δράσης.
Αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου.
Απλοποίηση της πολυδαίδαλης νομοθεσίας και εξορθολογισμός του κατακερματισμένου πλέγματος αρμοδιοτήτων.
Περιορισμός της συμμετοχής του ανθρώπινου παράγοντα στη διαδικασία.
Προτάσεις υλοποίησης.
Πιο συγκεκριμένα στην υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων θα συμβάλλουν:
-Η δημιουργία ηλεκτρονικού ασφαλούς (κλειδωμένου) και πιστοποιημένου συστήματος εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
- Οικονομική ενίσχυση περιοχών στη βάση γεωγραφικών, εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων. Επιπλέον, μέριμνα για τους κατά κύριο επάγγελμα Αγρότες, στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων.
- Η μείωση των Ε.Φ.Κ. των ενεργειακών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη την κοινοτική νομοθεσία.
- Η on line σύνδεση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου, με τον φορολογικό μηχανισμό (ταμειακές μηχανές και Γ.Γ.Π.Σ.).
- Η παρουσία ιχνηθέτη υψηλής τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της νοθείας στα καύσιμα.
- Η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος GPS σε όλα τα βυτιοφόρα οχήματα και τα εφοδιαστικά πλοία (σλέπια - μεταφορά ναυτιλιακού πετρελαίου), με παράλληλη δημιουργία κεντρικού συστήματος ελέγχου.
- Η υποχρεωτική σήμανση όλων των βυτιοφόρων Δ.Χ. και Ι.Χ. με το εμπορικό σήμα των εταιρειών που συμβάλλονται. Οι εταιρείες εμπορίας, θα είναι συνυπεύθυνες για κάθε δρομολόγιο που εκτελεί το συγκεκριμένο βυτιοφόρο.
- Ο αυστηρός έλεγχος στη διακίνηση των ναυτιλιακών καυσίμων.
- Η αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου με τις εικονικές εξαγωγές που έχουν μετατρέψει τη χώρα μας σε «ξέφραγο αμπέλι», καθώς και για όλα τα προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ, με παράλληλο εκσυγχρονισμό των μέσων δίωξης (π.χ. κάμερες, γεφυροπλάστιγγες).
- Εντατικοποίηση και ενίσχυση των δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τα ΚΕΔΑΚ.
- Η επιβολή αυστηρότερων διοικητικών και ποινικών κυρώσεων για τους παραβάτες. Π.χ. η αφαίρεση της άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» στη λειτουργία των αντλιών ή σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών.
- Η δημιουργία βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις άδειες χρήσης που προβλέπονται από σχετική νομοθεσία (Υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων).
- Η επιτάχυνση των διαδικασιών, ώστε να επιτευχθεί η σύντμηση του χρόνου καθολικής εφαρμογής του συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών.
Σύμφωνα με τη Ν.Δ. για την πάταξη του φαινομένου, απαιτείται:
Πολιτική βούληση, που δεν υπήρξε μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και σχέδιο δράσης.
Αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου.
Απλοποίηση της πολυδαίδαλης νομοθεσίας και εξορθολογισμός του κατακερματισμένου πλέγματος αρμοδιοτήτων.
Περιορισμός της συμμετοχής του ανθρώπινου παράγοντα στη διαδικασία.
Προτάσεις υλοποίησης.
Πιο συγκεκριμένα στην υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων θα συμβάλλουν:
-Η δημιουργία ηλεκτρονικού ασφαλούς (κλειδωμένου) και πιστοποιημένου συστήματος εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
- Οικονομική ενίσχυση περιοχών στη βάση γεωγραφικών, εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων. Επιπλέον, μέριμνα για τους κατά κύριο επάγγελμα Αγρότες, στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων.
- Η μείωση των Ε.Φ.Κ. των ενεργειακών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη την κοινοτική νομοθεσία.
- Η on line σύνδεση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου, με τον φορολογικό μηχανισμό (ταμειακές μηχανές και Γ.Γ.Π.Σ.).
- Η παρουσία ιχνηθέτη υψηλής τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της νοθείας στα καύσιμα.
- Η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος GPS σε όλα τα βυτιοφόρα οχήματα και τα εφοδιαστικά πλοία (σλέπια - μεταφορά ναυτιλιακού πετρελαίου), με παράλληλη δημιουργία κεντρικού συστήματος ελέγχου.
- Η υποχρεωτική σήμανση όλων των βυτιοφόρων Δ.Χ. και Ι.Χ. με το εμπορικό σήμα των εταιρειών που συμβάλλονται. Οι εταιρείες εμπορίας, θα είναι συνυπεύθυνες για κάθε δρομολόγιο που εκτελεί το συγκεκριμένο βυτιοφόρο.
- Ο αυστηρός έλεγχος στη διακίνηση των ναυτιλιακών καυσίμων.
- Η αντιμετώπιση του διασυνοριακού λαθρεμπορίου με τις εικονικές εξαγωγές που έχουν μετατρέψει τη χώρα μας σε «ξέφραγο αμπέλι», καθώς και για όλα τα προϊόντα που υπόκεινται σε ΕΦΚ, με παράλληλο εκσυγχρονισμό των μέσων δίωξης (π.χ. κάμερες, γεφυροπλάστιγγες).
- Εντατικοποίηση και ενίσχυση των δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται από τα ΚΕΔΑΚ.
- Η επιβολή αυστηρότερων διοικητικών και ποινικών κυρώσεων για τους παραβάτες. Π.χ. η αφαίρεση της άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» στη λειτουργία των αντλιών ή σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών.
- Η δημιουργία βάσης δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις άδειες χρήσης που προβλέπονται από σχετική νομοθεσία (Υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων).
- Η επιτάχυνση των διαδικασιών, ώστε να επιτευχθεί η σύντμηση του χρόνου καθολικής εφαρμογής του συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών.