Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Wall Street Journal, που επικαλείται το ΔΝΤ, «παρά τα πέντε χρόνια ύφεσης, την υψηλή ανεργία και τις προσπάθειες μέσω μεταρρυθμίσεων για άνοιγμα της αγοράς», οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν «πεισματικά υψηλά», κάτι που αποτελεί «σημαντικό εμπόδιο στην αποκατάσταση της χαμένης ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης».
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι στην έκθεση της τρόικας ασκείται κριτική στα δύο μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας, για τα οποία επισημαίνεται ότι χρησιμοποιούν τη δύναμή τους για να ελέγξουν αποτελεσματικά την αγορά.
Οι καταγγελίες για ανάλογες πρακτικές σε δεκάδες τομείς είναι πολλές, ωστόσο η αγορά καυσίμων, σημειώνεται, έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην οικονομία. «Λαμβάνοντας υπόψη πόσο σημαντική είναι η ενέργεια για το σύνολο της οικονομίας και της ανταγωνιστικότητας, στην Ελλάδα θα μπορούσε να βελτιωθεί με την καλύτερη λειτουργία στην αγορά καυσίμων. Αυτή η αγορά χρειάζεται μεταρρύθμιση», τονίζεται.
«Η ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά συγκεντρωμένη και ελέγχεται ουσιαστικά από τα δύο διυλιστήρια», αναφέρει η έκθεση του ΔΝΤ, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, σημειώνονταας πως «το κέρδος στα προϊόντα καυσίμων στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ στην περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης, το κέρδος είναι πάνω από το διπλάσιο σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ». Παράλληλα προσθέτει ότι οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων θα μπορούσαν να ρίξουν το ποσοστό πληθωρισμό κατά 1%.
Η έκθεση αναφέρει, όπως τονίζεται στην Wall Street Journal, πως τα δύο μεγάλα διυλιστήρια, «Motor Oil Hellas- Διυλιστήρια Κορίνθου ΑΕ» και «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.», ελέγχονται από δύο μεγιστάνες της χώρας και συμμετέχουν σε μη ανταγωνιστικές πρακτικές και χειραγώγηση τιμών.
Στην έκθεση επισημαίνεται πως η «Motor Oil Hellas- Διυλιστήρια Κορίνθου» και τα «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε» ελέγχουν το 70% της χονδρικής αγοράς και το 60% των πρατηρίων βενζίνης.
Στη Wall Street Journal σημειώνεται πως η Motor Oil Hellas, του Βαρδή Βαρδινογιάννη, αρνήθηκε να σχολιάσει την έκθεση, ενώ εκπρόσωποι από τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ανήκουν κατά 41,9% στον Σπύρο Λάτση και κατά 35,5% στο κράτος, υποστήριξαν:
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής αγοράς καυσίμων είναι το λαθρεμπόριο, η νοθεία και η εξαπάτηση, που οδηγούν σε στρεβλώσεις στην αγορά και επιβαρύνουν τους καταναλωτές και τις νόμιμες εταιρείες».
Για τον Λάτση η Wall Street Journal αναφέρει ότι η οικογένειά του ελέγχει επίσης την δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα στην Ελλάδα και μια κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων, ενώ ο ίδιος κατατάσσεται ως δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στην Ελλάδα από το Forbes.
Πηγή : tvxs.gr
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι στην έκθεση της τρόικας ασκείται κριτική στα δύο μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας, για τα οποία επισημαίνεται ότι χρησιμοποιούν τη δύναμή τους για να ελέγξουν αποτελεσματικά την αγορά.
Οι καταγγελίες για ανάλογες πρακτικές σε δεκάδες τομείς είναι πολλές, ωστόσο η αγορά καυσίμων, σημειώνεται, έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην οικονομία. «Λαμβάνοντας υπόψη πόσο σημαντική είναι η ενέργεια για το σύνολο της οικονομίας και της ανταγωνιστικότητας, στην Ελλάδα θα μπορούσε να βελτιωθεί με την καλύτερη λειτουργία στην αγορά καυσίμων. Αυτή η αγορά χρειάζεται μεταρρύθμιση», τονίζεται.
«Η ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά συγκεντρωμένη και ελέγχεται ουσιαστικά από τα δύο διυλιστήρια», αναφέρει η έκθεση του ΔΝΤ, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, σημειώνονταας πως «το κέρδος στα προϊόντα καυσίμων στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ στην περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης, το κέρδος είναι πάνω από το διπλάσιο σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ». Παράλληλα προσθέτει ότι οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων θα μπορούσαν να ρίξουν το ποσοστό πληθωρισμό κατά 1%.
Η έκθεση αναφέρει, όπως τονίζεται στην Wall Street Journal, πως τα δύο μεγάλα διυλιστήρια, «Motor Oil Hellas- Διυλιστήρια Κορίνθου ΑΕ» και «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.», ελέγχονται από δύο μεγιστάνες της χώρας και συμμετέχουν σε μη ανταγωνιστικές πρακτικές και χειραγώγηση τιμών.
Στην έκθεση επισημαίνεται πως η «Motor Oil Hellas- Διυλιστήρια Κορίνθου» και τα «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε» ελέγχουν το 70% της χονδρικής αγοράς και το 60% των πρατηρίων βενζίνης.
Στη Wall Street Journal σημειώνεται πως η Motor Oil Hellas, του Βαρδή Βαρδινογιάννη, αρνήθηκε να σχολιάσει την έκθεση, ενώ εκπρόσωποι από τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ανήκουν κατά 41,9% στον Σπύρο Λάτση και κατά 35,5% στο κράτος, υποστήριξαν:
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής αγοράς καυσίμων είναι το λαθρεμπόριο, η νοθεία και η εξαπάτηση, που οδηγούν σε στρεβλώσεις στην αγορά και επιβαρύνουν τους καταναλωτές και τις νόμιμες εταιρείες».
Για τον Λάτση η Wall Street Journal αναφέρει ότι η οικογένειά του ελέγχει επίσης την δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα στην Ελλάδα και μια κορυφαία εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων, ενώ ο ίδιος κατατάσσεται ως δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στην Ελλάδα από το Forbes.
Πηγή : tvxs.gr