Περισσότερες από 1.500 επιχειρήσεις μεταποίησης και υπηρεσιών έχουν ήδη μετεγκατασταθεί, τον τελευταίο χρόνο, σε γειτονικές μας χώρες, ε νώ οι Έλληνες που περνούν καθημερινά στις παραμεθόριες περιοχές γειτονικών χωρών για τις αγορές τους αυξάνονται ανησυχητικά και υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν τους 600.000 σε μηνιαία βάση.
Αυτό αναφέρει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας ότι η «μετεγκατάσταση των ελληνικών επιχειρήσεων και η μετανάστευση των καταναλωτών της μιας ημέρας προκαλούν μια ακόμα ακατάσχετη αιμορραγία» στην ελληνική αγορά, αφού όχι μόνο στερούν από έσοδα την οικονομία μας, αλλά τα περιορισμένα μετρητά της ελληνικής αγοράς, ξοδεύονται εκτός Ελλάδος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, 1 στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις στις ακριτικές περιοχές έχουν βάλει λουκέτο, ενώ αρκετοί έμποροι για να αποφύγουν το οριστικό κλείσιμο σκέπτονται τη φυγή. Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, αντί να επενδύσουν στην έδρα τους και στη χώρα που αναπτύχθηκαν, μεταναστεύουν αλλού, άλλες αφού κλείσουν, άλλες πριν υπαχθούν στο άρθρο 99 και άλλες πριν αδειάσουν τα ταμεία τους.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, η περιοριστική πολιτική που ακολουθείται στην ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν έχει δημοσιονομικά αποτελέσματα, αλλά οδηγεί την παραγωγική ελληνική μεσαία τάξη στην καταστροφή. "Η κρίση πλήττει με ανελέητη σφοδρότητα τους μικρομεσαίους εμπόρους και καταναλωτές. Το ελληνικό εμπόριο έχει ανάγκη από ένα υγιές και δίκαιο κράτος που θα είναι αρωγός των δυνάμεων της αγοράς και όχι διώκτης τους. Θα πρέπει άμεσα να αντιληφθεί η Τρόικα ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει άλλη υπερφορολόγηση, πρόσθετα μέτρα και ισοπεδωτικές απαιτήσεις".
Η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι το διασυνοριακό παραεμπόριο και λαθρεμπόριο μαστίζουν τις περιφέρειες της Μακεδονίας, Θράκης, Β. Αιγαίου και Δωδεκανήσου. Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς των Εμπορικών Συλλόγων ακριτικών περιοχών, περισσότερα από 500 εκ. ευρώ ελληνικού ρευστού χρήματος διαρρέουν κάθε χρόνο προς Βουλγαρία, Σκόπια και Τουρκία για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των "ξενιτεμένων" καταναλωτών είναι τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ποτά, τα τσιγάρα, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι επισκευές αυτοκινήτων, ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν όλα τα τρόφιμα της εβδομάδας. Η προτίμηση στη φτηνότερη βουλγαρική βενζίνη οδήγησε τον τελευταίο χρόνο σε μπαράζ λουκέτων βενζινάδικων της Ανατολικής Μακεδονίας, αφού στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της «καταναλωτικής μετανάστευσης» αλλά και για την προσέλκυση καταναλωτών από παραμεθόριες περιοχές στις ελληνικές εμπορικές αγορές, η ΕΣΕΕ προτείνει:
- Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων όλων των ακριτικών περιοχών. Διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ και επέκτασή τους σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές.
- Άρση όλων των εμποδίων έκδοσης βίζας με παροχή δυνατότητας έκδοσής της με την είσοδο του επισκέπτη στα σύνορα της χώρας.
- Αυστηροποίηση έλεγχου σε «μικροπωλητές» από τρίτες χώρες οι οποίοι εγκαθίστανται σε παραμεθόριες περιοχές, όπως και στις οδικές αρτηρίες από τις παραμεθόριες περιοχές προς τα σύνορα για την αντιμετώπιση του περάσματος λαθραίων εμπορευμάτων.
Πηγή : real.gr
Αυτό αναφέρει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζοντας ότι η «μετεγκατάσταση των ελληνικών επιχειρήσεων και η μετανάστευση των καταναλωτών της μιας ημέρας προκαλούν μια ακόμα ακατάσχετη αιμορραγία» στην ελληνική αγορά, αφού όχι μόνο στερούν από έσοδα την οικονομία μας, αλλά τα περιορισμένα μετρητά της ελληνικής αγοράς, ξοδεύονται εκτός Ελλάδος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, 1 στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις στις ακριτικές περιοχές έχουν βάλει λουκέτο, ενώ αρκετοί έμποροι για να αποφύγουν το οριστικό κλείσιμο σκέπτονται τη φυγή. Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, αντί να επενδύσουν στην έδρα τους και στη χώρα που αναπτύχθηκαν, μεταναστεύουν αλλού, άλλες αφού κλείσουν, άλλες πριν υπαχθούν στο άρθρο 99 και άλλες πριν αδειάσουν τα ταμεία τους.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, η περιοριστική πολιτική που ακολουθείται στην ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν έχει δημοσιονομικά αποτελέσματα, αλλά οδηγεί την παραγωγική ελληνική μεσαία τάξη στην καταστροφή. "Η κρίση πλήττει με ανελέητη σφοδρότητα τους μικρομεσαίους εμπόρους και καταναλωτές. Το ελληνικό εμπόριο έχει ανάγκη από ένα υγιές και δίκαιο κράτος που θα είναι αρωγός των δυνάμεων της αγοράς και όχι διώκτης τους. Θα πρέπει άμεσα να αντιληφθεί η Τρόικα ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει άλλη υπερφορολόγηση, πρόσθετα μέτρα και ισοπεδωτικές απαιτήσεις".
Η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι το διασυνοριακό παραεμπόριο και λαθρεμπόριο μαστίζουν τις περιφέρειες της Μακεδονίας, Θράκης, Β. Αιγαίου και Δωδεκανήσου. Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς των Εμπορικών Συλλόγων ακριτικών περιοχών, περισσότερα από 500 εκ. ευρώ ελληνικού ρευστού χρήματος διαρρέουν κάθε χρόνο προς Βουλγαρία, Σκόπια και Τουρκία για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των "ξενιτεμένων" καταναλωτών είναι τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ποτά, τα τσιγάρα, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι επισκευές αυτοκινήτων, ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν όλα τα τρόφιμα της εβδομάδας. Η προτίμηση στη φτηνότερη βουλγαρική βενζίνη οδήγησε τον τελευταίο χρόνο σε μπαράζ λουκέτων βενζινάδικων της Ανατολικής Μακεδονίας, αφού στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της «καταναλωτικής μετανάστευσης» αλλά και για την προσέλκυση καταναλωτών από παραμεθόριες περιοχές στις ελληνικές εμπορικές αγορές, η ΕΣΕΕ προτείνει:
- Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων όλων των ακριτικών περιοχών. Διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ και επέκτασή τους σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές.
- Άρση όλων των εμποδίων έκδοσης βίζας με παροχή δυνατότητας έκδοσής της με την είσοδο του επισκέπτη στα σύνορα της χώρας.
- Αυστηροποίηση έλεγχου σε «μικροπωλητές» από τρίτες χώρες οι οποίοι εγκαθίστανται σε παραμεθόριες περιοχές, όπως και στις οδικές αρτηρίες από τις παραμεθόριες περιοχές προς τα σύνορα για την αντιμετώπιση του περάσματος λαθραίων εμπορευμάτων.
Πηγή : real.gr